Little brands want to be like big ones

The new logo of «Одноклассники» bears a strong resemblance to the logo of fan community «Боржоми Одна Команда» (“Borjomi One Knot”), which was created last summer.

 

 

June 9, 2010 the agency elvisPelvis company turned over the letters «O» and «K». This little man was considered to be the logo of fan communities «Одна Команда» (“One Knot”) in Facebook and Vkontakte.

http://vkontakte.ru/borjomi_ok

http://www.facebook.com/BorjomiOK

 

Borjomi’s little man OK proved to be quite functional. He can sing and dance; he can be Santa Claus and a border guard. He can even change his sex. In general, he is easy to use.

 

 

A young brand «Одноклассники» couldn’t pass by this multifunctional logo. So «Одноклассники» made Borjomi’s little man OK the new symbol of its social network http://www.sostav.ru/news/2011/06/09/cod1/, and with childish spontaneity «Одноклассники» declares that designing of the new logo “did not require costs». Of course, it didn’t require. Big brand Borjomi has a great story, which amounts to centuries, a big heart filled with love of tens of millions of fans and many more Ideas, which will be enough for everyone. Similar logos aren’t even plagiarism. The little ones just like to try on adult things.

 

Link: http://www.advertology.ru/article90899.htm

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход /  Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход /  Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход /  Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход /  Изменить )

w

Connecting to %s

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close